Social Icons

facebook

poniedziałek, 18 listopada 2013

Napar z lukrecji łagodzi podrażnienia na twarzy


Chcę dzisiaj podzielić się moim spostrzeżeniem po zastosowaniu naparu z lukrecji.
W kremie, którego kiedyś używałam do twarzy ( przeznaczonego specjalnie do cery z trądzikiem różowatym) wśród wielu składników znalazłam właśnie lukrecję. Zaczęłam trochę o niej czytać i dowiedziałam się, że lukrecja to roślina o bardzo silnych właściwościach łagodzących stany zapalne skóry i podrażnienia. Działa nawet w przypadku atopowego zapalenia skóry.
Poza tym doskonale nawilża skórę dojrzałą i ma też właściwości antybakteryjne. Dlatego uwagę moją zwrócił kiedyś tonik z lukrecji połączonej z octem jabłkowym i cytryną. Niestety nie jest to dla mnie, bo ocet i cytryna działa ściągająco i drażniąco na moją twarz (trądzik różowaty). Zrobiłam natomiast sam napar ( 1 łyżkę korzenia lukrecji zalewam niewielką ilością gorącej wody- mniej niż ¼ szklanki). Czekam aż ostygnie. Umytą twarz przecieram nasączonym w naparze płatkiem kosmetyczny i pozostawiam do wyschnięcia. Wyraźnie można odczuć łagodzące działanie lukrecji. Dopiero potem nakładam krem z zielonej herbaty, o którym już wcześniej wspominałam.

Napar przechowuję w lodówce do około tygodnia. Warto spróbować i poczuć to kojące działanie naparu, szczególnie kiedy jest taki chłodny!

Maria

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz