Social Icons

facebook

poniedziałek, 7 lipca 2014

Herbata z cytryną

Może mój dzisiejszy wpis dla niektórych z Was nie będzie odkrywczy, ale ja sama dowiedziałam się o tym całkiem niedawno. Od lat uważa się ( no i praktykuje), że herbata z cytryną pomaga nam w sytuacji, kiedy jesteśmy przeziębieni lub chorzy.
Jakiś czas temu dotarły do mnie informacje, że wcale tak nie jest, ale nie wiedziałam dlaczego. Przeglądając internet znalazłam odpowiedź. Otóż w herbacie znajduje się glin (czyli aluminium-metal ciężki) natomiast cytryna zawiera kwas cytrynowy. Po dodaniu cytryny do herbaty powstaje w niej cytrynian glinu, który odkłada się w naszym mózgu i może powodować chorobę Alzheimera. Ponadto, powstały związek szkodzi naszej wątrobie i nerkom.

Czy to oznacza, że mamy zrezygnować z cytryny? Nie, sok z cytryny należy pić z wodą (oczywiście nie gorącą). W następnym wpisie podam kilka ciekawych informacji o cytrynie. Myślę, że dla niektórych z nas będą zadziwiające.

Maria

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz